Copywriter / Webredacteur voor zakelijke teksten

Pot met goud

Die ophef over de Hunkemöller-poster met gouden bikini op de Oude Gracht laten een paar interessante aspecten van marketingcommunicatie zien. Ten eerste: size matters. Een evenzeer decente affiche op A1-formaat zal vast niet voor zoveel commotie hebben gezorgd als de tweehonderd vierkante meter grote poster. Ten tweede: rumour around the brand sells. Terwijl de opiniemakers en politici bekvechten over de maatschappelijke gewenstheid en hun tolerantieniveau, zijn de retro-bikini's - het blijft toch bling-bling - niet aan te slepen. Zelfs de Hema krijgt free publicity. Ten derde: mediaplanning. Prikkelen en kietelen als het voorjaar is, en niet in de vroege zomer.
Onderwijl heeft de concurrentie het mooi voor het nakijken. Het is in ieder geval opmerkelijk dat de adverteerder al heel lang bezig is een naamsverandering voor elkaar te krijgen. Maar dat juridisch getouwtrek dit belemmert. Tsja, geef ze geen ongelijk, vroeger stond er nog Lexis achter. Zou een mooie herintroductie zijn geweest.

11 april, 2007
Share Button