Copywriter / Webredacteur voor zakelijke teksten

Waarom uitbesteden als je het ook zelf kunt?

Voor veel mensen is het schrijven van een tekstje een koud kunstje. Mailen, appen…een kattenbelletje… Allemaal routinewerk. Waarom dan een tekstschrijver inschakelen als je geen hekel hebt aan schrijven?

1) Complexe schrijftaak

Je hebt te maken met een zware schrijfopdracht waarin je veel hebt uit te leggen en toe te lichten. Je zult dan je lezer bij de hand moeten nemen om hem/haar te begeleiden naar de gewenste mentale voorstelling van zaken. Het wordt dan nog belangrijker dat je tekst een transparante structuur gaat krijgen. Een professionele tekstschrijver kan je helpen die structuur op te zetten. Verder kun je jezelf de schrijftaak opgelegd hebben om iets abstracts onder woorden te brengen zoals karakter of persoonlijkheid. Het zoeken naar de juiste formulering kan soms uren in beslag nemen. Tijd die je misschien liever aan iets anders zou willen besteden.

2) Nieuwe communicatiestrategie

Een andere reden kan zich voordoen wanneer je merkt dat je huidige strategie onvoldoende (meer) resoneert bij je doelgroep. Een tekstschrijver die de juiste vragen stelt kan je dan helpen een nieuwe invalshoek te kiezen die wel kan aanslaan bij je doelgroep.

3) Een schone bezem

Uiteraard kun je zelf ook uitgekeken raken op je verhaal en de behoefte hebben aan een frisse blik op je teksten.

4) Creatie

Creativiteit is voor veel bedrijven wellicht de enige manier om zich in de perceptie van de doelgroep met hun product of dienst te onderscheiden van andere. Een lumineus idee - om mee te beginnen - kan de aandacht trekken.

5) SEO

Je kunt ervan uitgaan dat elke webtekstschrijver kennis van zaken heeft over organische zoekmachineoptimalisatie. Een beetje tekstschrijver weet wat je moet doen om in Google een betere ranking te verkrijgen op de meest gebruikte zoekwoorden.
12 mei, 2018
Share Button